Är du vår nästa politiska sekreterare i Lund?

Kommunstyrelsens andre vice ordförande i Lunds kommun, Philip Sandberg, söker politisk sekreterare.

Du som söker har ett politiskt sinne, är stresstålig, har analytisk skärpa, har bra samarbetsförmåga och tar egna initiativ. Arbetet växlar mellan långsiktiga och dagsaktuella frågor i tidvis intensiva perioder.

Förekommande arbetsuppgifter: Ge stöd och råd åt Philip Sandberg, omvärldsbevaka, ta fram underlag och skriva texter, bereda politiska ärenden, förhandla, formulera budskap och ha kontakt med media.

I gengäld får du en mycket allmänbildande vistelse hos oss, kontakter och nätverk på ett internationellt plan, och viktiga meriter att ta med dig i din fortsatta karriär. Relevant utbildning och erfarenhet från politiskt arbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och förmåga att formulera sig i skrift.

Arbetsprov kommer tillämpas i rekryteringsprocessen. Tjänsten är på heltid och placeringsort är Lund. Intervjuer sker löpande och tjänsten kommer tillsättas 1 januari 2023.

För frågor om tjänsten, kontakta fredrik.sjogren@liberalerna.se

Skicka din ansökan med personligt brev och CV till: philip.sandberg@liberalerna.se